Alle os på Kammergave

Så var det igen blevet tid til den årlige sommerfest og så tog vi lige et fællesbillede inden alle gæsterne kom.

Økodag 2016

Så blev det endnu engang Øko dag og gården fik besøg af flere tusinde gæster der ville kigge på, når køerne kom på græs for første gang i år. Vi havde igen i år en masse boder der skulle passes, så beboere og personale var igang fra morgenstunden. Der blev uddelt økologiske vareprøver fra Mejeriet Øllingegård som vores malkekøer leverer mælk til, der blev solgt økopølser, lavet snobrød, rollespil-leg, salg af kreationer fra vores kreative værksted, salg af ramsløg pesto, bogbod, heste ridning, kaffe/te og kage.
Vejret var med os så de mange besøgende fik en god dag på Kammergave, og vi var meget trætte - men en oplevelse rigere.

Trysil skitur

Årets skitur gik igen til det skønne Trysil. Vi var 15 personer afsted og boede i en stor hytte, så der var plads til masser af hygge, efter dagens skiløb. Vi var også på skiskole - her mødes vi med skilæren norske Tore.

Fastelavn

Igen i år havde vi en sjov fastelavnsfest med gode udklædninger. Denne gang var det ikke snevejr så tøndeslagningen kunne foregå udendørs. Den levende kat er kun til pynt og skyndte sig at løbe væk så snart billedet var taget ;)

Skitur til Trysil

Årets skitur gik til Trysil i Norge. Vi kørte derop og boede i en dejlig hytte lige ud til løjperne. Flere dage havde vi flot solskin, så vi kunne tage helt op på toppen og nyde udsigten inden vi kørte ned til hytte byen igen. Vi var også på skiskole en enkelt dag, så vi fik lært noget nyt.

Fastelavn på Kammergave

Denne gang holdt vi fastelavn og tøndeslagning indendørs. Mange var udklædte og der blev gået hårdt til tønden. Efter tøndeslagningen var der fastelavnsboller og hygge i køkkenet.

Dublin storbytur

Vi var en gruppe som tog til Irland for at besøge deres hyggelige hovedstad Dublin. Vi var af sted i 5 dage og boede på et hyggeligt hotel lige midt i byen. Vi kunne gå rundt til de fleste ting. Vi havde kort afstand til Temple bar området hvor alle de kendte pubs lå, det gamle universitet, floden og de hektiske shoppinggader. Vi oplevede selvfølgelig også en masse live-musik og så også river dance. På billedet står vi foran den kendte cafe; Bewleys Oriental Cafe.

Økodag på Kammergae

På årets økodag havde vi stort ryk-ind på Kammergave. Vi havde 1.500 til 2.000 besøgende. De kom selvfølgelig mest for at se køerne der kom på græs præcis kl. 12, men vi havde forberedt os og lavet en masse aktiviteter rundt om på gården. Der blev stegt pattegris og solgt flæskestegsburgere og pølser, hjemmebagt kage og kaffe, hjemmelavet pesto af ramsløg som man også selv kunne få lov at plukke. Der var ponyridning, bueskydning, snobrødsbagning og popcorn på bål, kræmmerbod og meget mere. Det var en sjov og anstrengende dag for os alle på Kammergave.

Alle os på Kammergave

I november måned havde vi en hyggedag hvor vi holdt en fest og tog et billede af alle os, der var hjemme.

Høstfest

Hvert år i september fejrer vi høstfest på Kammergave. Vi starter dagen med at køre en tur rundt på Kammergaves jorder på en ladvogn spændt efter en traktor og samle afgrøder og blomster som vi bruge til at pynte bordene med når vi holder et festmåltid senere på dagen.

På udflugt til Knuthenborg

Turen til Knuthenborg var en af de mange udflugter vi tager på med jævne mellemrum. Denne gang skulle vi opleve nogle andre dyr end de "normale" dyr vi plejer at omgåes hjemme på Kammergave. Kamelerne syntes godt om at blive klappet af os!

Skt. Hansløb i Roskilde

Hvert år deltager de motions-glade i det meget hyggelige motionsløb - Skt. Hansløb i Roskilde. Der er altid en superstemning, medaljer til alle god forplejning og musik bagefter. Og så kan man selv vælge om man vil løbe ruterne på 2, 5 eller 10 km.

Ferietur til Kreta

I forsommeren var vi to beboere og to medarbejdere der tog på en skøn solferie til Kreta. Der blev hygget og badet og en af dagene lejede vi en motorbåd med fører og tog på en fantastiskk sejltur øen rundt for at prøve nogle flere gode badestrande.

Sommerferie i Marienlyst

Hver sommer lejer vi et stort sommerhus et sted i Danmark og tager på sommerhusferie. Så tages der på udflugter i omegnen og stranden bruges flittigt, ligesom grillmad er en af de store favoritter.

Sommerfest og indvielse af ny bålplads

Hvert år i juni holder vi en stor sommerfest på Kammergave hvor vi inviterer alle vore familier og venner til hygge, rundvisning og god mad. Dem der kan lide at spille og synge underholder under maden - og vores lokale Kammergave kor plejer også at give et par numre. I år inviede vi også vores nye store bålplads som flittigt bliver brugt i sommerhalvåret.

Nyt føl

Så fik vores lille hoppe endelig føl. En lille energisk vildbasse som hurtigt begyndte at udforske folden.

Londontur

I foråret var vi en lille gruppe der tog på en storbytur til London. Vi nåede at se en masse af Londons seværdigheder og oplevede også to musicals inden turen igen gik hjem til DK efter 4 gode dage i den engelske hovedstad.

Musik aften på Kammergave

En gang om året indbyder vi andre bosteder i nærheden til en hyggelig musik- og sangaften. Alle medbringer nogle fællessange eller optræder med musik eller sange de har øvet sig på hjemmefra.

Skitur til Sverige

Vi har tradition for skiture på Kammergave. Som regel går turen til Sverige eller Norge, denne gang til Isaberg i Sverige. Dejligt når vi også har godt vejr med klar blå himmel så frokosten også kan nydes udendørs i solskin.

Sommerhus i Vrist

I februar tog vi i luksussommehus i Vrist i Jylland selvom det var koldt og vintervejr udenfor. Vi havde nogle rigtigt hyggelige dage og nød den opvarmede svømmepøl rigtigt meget, men vi var også ude og nyde den flotte natur og det imponerende vesterhav.